Kserokopiarki | Czyli z oryginalnością na bakier.

Udostępnij ten post


Dziś nie będzie miło i kolorowo. W ostatnich postach pisałam, że jestem naładowana pozytywną. energią , mega happy i w ogóle. Niestety pozytywne emocje szybko się ulotniły a na ich miejsce wskoczyło zażenowanie, a wręcz głęboka irytacja.
 Pewnie zaczynacie się zastanawiać czym ja się tak oburzyłam ?
Tak, więc przechodzę szybko do sedna.








Kopiara, kopiowanie, kopia... wszystkie te słowa daleko odbiegają od pięknego wyrazu jakim jest oryginalność. W dzisiejszych czasach w XXI wieku, to słowo wymiera, jak dinozaury wiele mld lat temu..  Dlaczego tak jest ? Czemu nikt nie chce tworzyć swoich pomysłów ?
Bycie oryginalnym i niepowtarzalnym to jedna z wielu wspaniałych rzeczy które możemy doświadczyć, ale z tego rezygnujemy . Kolejny raz - dlaczego ? Dlaczego zachowujemy się jak maszyny, ale niestety nie dość precyzyjne i próbujemy na wszelką cenę odtworzyć oryginał , próbując skopiować każdy możliwy element który tworzy z drugiej osoby, jednostkę niepowtarzalną.
Naprawdę chcecie być takimi kserokopiarkami, które bez uczuć powielają, i powielają dane elementy na skalę masową.





Kopiowanie z słownika języka polskiego - "mechaniczne, bezmyślne naśladownictwo.
Dając nacisk, na bezmyślność i głupotę tego zachowania. Nie lepiej przysiąść chwilę, albo dwie chwilę, wysilić się i stworzyć coś czego jeszcze nie było ?

Inspiracja - "natchnienie, zapał twórczy, sugestia." - czyli jak widzimy są to elementy które już wymagają od nas jakiegoś własnego wkładu, własnego pomysłu na wykorzystanie danego pomysłu .





Przeglądając, internet natrafiam na wiele blogów które są do siebie uderzająco podobne.
 Nie są to właśnie w.w inspirowane projekty, ale kopie, same jednakowe posty, treści zdjęcia.. Wychodzę. A tak naprawdę kopiując kogoś na skalę masową, możemy się tak zatracić, że zgubimy własnego siebie. Człowiek jest jedyną i niepowtarzalną istotą. Nie ma drugiej takiej samej Ani czy Zosi ( chyba że jest naszą jednojajową siostrą bliźniaczką , ale one też mają cechy które je od siebie odróżniają ).
Więc po co tworzyć czyjąś kopię i na siłę udawać kogoś innego niż się jest naprawdę ?

Ostatnio czytałam też , ciekawy post na wizażu na ten temat. Osobowość typu "lustro". Dziewczyna porusza bardzo ciekawe zagadnienie. Naprawdę warte przeczytania,bo może wokół was też są takie osoby a tego nie zauważacie. Tutaj łapcie linka do artykułu ;)





Na mojej liście czytelniczej widnieje wiele blogów na przykład : modowych. Szczerzę ? Jeden od drugiego się niczym nie różni. Zgapione pozy, zgapione ciuchy. Wszystko na "jedno kopyto". Zdarzają się oczywiście wyjątki, gdzie mogę patrzeć i patrzeć i widzę, że ktoś naprawdę ma głowę pełną pomysłów. Ale nie tylko ja zauważam to ślepe inspirowanie się , ludzie coraz częściej się buntują, gdy widzą właśnie czystą postać kopiarstwa. Ja czasem , nie mam ochoty wstawiać zdjęć do sieci, bo jakiś czas poźniej widzę podobne zdjęcie na innym profilu. Ostatnio też padłam ofiarą wykorzystania mojego zdjęcie, na zdjęcie profilowe do Google +. I walczę z danym profilem by został usunięty. 



Taki post refleksyjny, który pewnie wywoła wiele kontrowersji. Ale na to moi drodzy, musicie się przyzwyczaić. Nie jestem, typową modową "blagierką" ani żadną guru beauty. Piszę i dzielę się z wami z tym o czym aktualnie myślę i czekam na waszę przemyślenia. Tym razem zapraszam was do dyskusji w komentarzach ;)
Buziaki, Paulina ♥

20 komentarzy :

  1. To czym piszesz to sama prawda, niestety.Problem jest , choć by w samej blogosferze coraz częściej słychać właśnie o tym,że ktoś komuś podkradł zdjęcie czy ba! nawet całe posty. Artykuł czytałam jakiś czas temu na wizaz.pl ,przyznaję ,że i mnie poruszył. Nie widzę sensu w kopiowaniu kogoś/czegoś. Można się inspirować,ale jak widać wiele osób nie rozróżnia inspiracji od kopiowania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama kiedyś doświadczyłam takiej sytuacji, miałam "koleżankę", która na siłę próbowała się do mnie upodobnić. Nie wiem co w tym fajnego, ja jestem zdania, że każdy powinien być sobą, nawet tą najgorszą wersją siebie aniżeli próbować być lepszym, ale niestety właśnie wtedy zatracając własne ja. Zgadam się z Tobą w stu procentach, też natrafiłam na blogi, które są do siebie uderzająco podobne.
    Świetnie piszesz, pozdrawiam :-)

    Blog z sesjami foto i nie tylko :-)
    http://sylw-photos.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. dla mnie to głupota jak ktoś kradnie czyjeś zdjęcia m.in. z bloga. Nie powinno być takich sytuacji. Sądzę, że nawet jak ktoś coś skopiuje a nie zainspiruje się to nie osiągnie tego sukcesu, bo prędzej czy później inni zobaczą, ze to jest kopia czegoś.
    Bardzo mądry post, który jest warty uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety w dzisiejszych czasach jest to zjawisko bardzo, bardzo częste. Ludzie nauczyli się, że wokół siebie mają tyle ułatwień dzięki nowinkom technologicznym, że i myśleć im się już nie chce przez co zgapiają od innych i degradują ludzi z pomysłem do zwykłego szaraka, takiego jak oni. Ciężko jest z tym walczyć, ale gdy można to trzeba, bo to jedna z najgorszych rzeczy jaka może być. Każdy z nas pragnie być wyjątkowy i nikt nie chce by cokolwiek mu kradziono.

    OdpowiedzUsuń
  5. W dzisiejszych czasach, bardzo trudno jest być oryginalnym . Bo jak być oryginalnym kiedy w sieci krąży tyle blogów? Wystarczy mieć pomysł...pomysł na samego siebie. Nie warto nikogo kopiować, bo nie ma to największego sensu. Do twojego postu pasuje mi jeden cytat "Najpierw naucz się być sobą, potem ucz się byc innymi".

    http://daruciaa.blogspot.com/2015/10/jesien-autumn.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się z tobą, a właśnie zabieram się za czytanie artykułu na wizażu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dobry wpis:) wiele blogów jest do siebie podobnych, nie zawsze jest to niestety uwarunkowane poczuciem danego stylu, a raczej tak jak pisałaś kopiowaniem:)

    http://mesmerize87.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  8. inspirowanie się spoko, ale czyste kopiowanie to już przesada:)
    buziaki:*

    OdpowiedzUsuń
  9. Trafne spostrzeżenia. Świetny tekst. Oryginalność przede wszystkim!!! Pozdrawiam
    http://jbsios79.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Artykuł faktycznie ciekawy, poczytałam z zapałem. Mam wrażenie, ze teraz ciężko samemu być inspiracją, gdy w sklepach dookoła praktycznie wszędzie to samo i niewiele osób ma pomysł na siebie i swój styl, raczej starają się wpasować w aktualny kanon. Kopiowanie zdjęć to łamanie praw autorskich i na to są już osobne paragrafy. Jest tylu oryginalnych ludzi na świecie, miło o odmianę. Gdy parę lat temu szafiarskich blogów było dużo mniej, to łatwo było wyłapać te ciekawe i śledzić na bieżąco wpisy. Teraz jest tego tak wiele, że ciężko za wszystkim nadążyć.

    OdpowiedzUsuń
  11. też nigdy nie zrozumiem jak niektórzy mogą ściągać np. często różne pomysły dla siebie :c kreatywność poszukiwana!
    blog: optymistka. | fanpage

    OdpowiedzUsuń
  12. mnostwo ludzi ma podobne posty i stylizacje ale z jednej strony troche ciezko sie dziwic jesli w sieciowkach proponuja wszedzie to samo i kazda z blogerek nosi to samo :) wazne zeby w tym wszystkim znalezc te rzeczy ktore nas odroznia i wlasnie je wykorzystywac :)
    www.mafashima.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Barzo mądry post, poruszyłaś bardzo istoną kswestię. Właśnie z ww. powodów zaczełam sama szyć swoje ubrania:) Od bardzo bawna chciałąm założyć bloga, ale bałam sie że w odchłanaich blogosfery znikne na tle innych, niemal jednakowych stron. Wymyśliłam sobie, że będę pokazywać tylko własne projekty co okazało sie strzałem w 10:) Może moje stroje może i nie są jakieś specjalne, ale satysfakcja że udało mi sie stworzyć cos unikatowego jest ogromna:) Fajny artykuł, pisz takich więcej ;) Pozdrawiam xx

    OdpowiedzUsuń
  14. Od dawna wiadomo, że blogi modowe to pomimo najczęściej wyszukiwanej frazy w internecie, są najmniej dobrze komentowane. Oczywiście wszystko co zostanie nazwane popularne musi zostać hejtowane. Wiele popularnych blogerek modowych tak jak powiedziałaś ,,kopiuje" celebrytki, modeli, itd. Jeżeli chcecie szukać kreatywnych ludzi, to najzwyczajniej zmieńcie kierunek poszukiwań. Taka moja krótka rada. Przy okazji, zainteresowanych zapraszam do siebie: www.Wystartuj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem, bo nigdzie nie pisałam ze szukam blogów modowych. Dla mnie nie ma to znaczenia jaki jest blog, ważne żeby był ciekawy. A uwierz mi wielemmodowych właśnie takich jest. I są to niszowe blogi, a te tych wielkich szafiarek właśnie zgapiaja od siebie na potęgę.

      Usuń
  15. Brak nam niestety oryginalności i zawsze znajdą się tacy którym nie będzie podobać się to, co robimy po swojemu. Nie wiem chyba wiele z nas lubi to, co już znają. Niestety nic się na to nie poradzi.
    Mój blog kasiakoniakowska

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobrze napisane! A co do tego zdjęcia na obcym profilu to... szkoda gadać :( ją u siebie na blogu mam coś takiego jak regulamin w którym zaznaczyłam że nie wyrażam zgody na kopiowanie moich zdjęć. .... może też mogłabyś coś takiego u siebie uwzględnić :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kilka razy tak miałam, że ktoś prawie w 100% skopiował mój zestaw, na początku się irytowałam, teraz już mnie to nie obchodzi, ale dziwią mnie tacy ludzie, bo co innego zainspirować się kimś genialnym, a co innego kopiować. Zdjęcia blogowe też mi kiedyś ukradł jeden sklep i wykorzystał bez mojej zgody:(

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo dobry i mądry wpis! My staramy się postawić na oryginalność w 100% dlatego bardzo dużo ubrań mamy z SH i staramy się, je tak dobierać aby miały coś czego inne nie mają :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo dobrze trafiłaś w samo sedno. To trochę przykre że ludzie są tak mało natchnieni by zrobić coś własnego oryginalnego (albo są po prostu zbyt leniwi by ruszyć głową by coś wymyślać). Co do blogów to masz rację, ja również ciągle natrafiam na blogi które treścią jak i wyglądem wyglądają niemal identycznie. Szczególnie mogę powiedzieć że są to blogi nastolatek. Sama doznałam tego że ludzie (a raczej pseudo blogereczki) kopiowali żywcem moją nazwę strony a nawet robili akcję kopiuj-wklej słów które sama napisałam u siebie na blogu. Więc to strasznie denerwuje autora - jak by ludzie sami nie mogli wymyślać postów?
    Sądzę że Twój artykół nie wywołał na tyle kontrowersję co stosunek do tego by ludzie zaczęli myśleć. Brawo.

    alexamariani.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś po sobie. Będę wdzięczna za każdą opinię i komentarz. ;)