KOSMETYCZNA ARMIA WŁOSOWA | Jak pielęgnować , suche i zniszczone włosy.

Udostępnij ten post

Dzisiejszy wpis poświecę mojej pielęgnacji włosów .
Pokaże wam jakich produktów używam na co dzień a także podzielę się z wami kilkoma trikami na odbudowę zniszczonych włosów.







SZAMPONY 
______________________________________________________________________________
Skóra mojej głowy ma tendencję do przetłuszczania się, czyli można stwierdzić że moje włosy są mieszane, bo na końcach bardzo się przesuszają. Przez to że skóra głowy wydziela nadmierne ilości sebum muszę myć włosy średnio co 2-3 dni. A reszta włosów śmiało utrzymuję świeżość przez tydzień. Kiedyś myłam włosy codziennie, ale nie skończyło się to dobrze dla reszty włosów. Należy pamiętać o tym że sebum jednak jest czymś w rodzaju zabezpieczenia naszych włosów i chroni je a nie szkodzi. Nie mam ulubionego szamponu . Ale mogę wam polecić kilka które się u mnie sprawdziły .

Ulubione szampony : 

1. Nivea Intense Repair, 
2. Syoss, Volume Lift
3.Green Pharmacy, ( Szampon do włosów normalnych i przetłuszczających się z nagietkiem lekarskim)


ODŻYWKI 
____________________________________________________________________________
Moje włosy strasznie się puszą  i plączą więc żeby dobrze je rozczesać i troszkę wzmocnić , bo wiadomo że odżywka nałożona na 5 minut nie zdziała jakiegoś większego cuda, nakładam odżywkę po każdym myciu. Po nałożeniu produktu na włosy, wczesuję odżywkę we włosy grzebieniem o szeroko rozstawionych ząbkach . Włosy potem łatwo się rozczesują i nie trzeba ich szarpać.

Ulubione odżywki :

1. Garnier, Ultra Doux, Odżywka do włosów suchych i zniszczonych `Awokado i masło karité
2. Rossmann, Alterra, Nawilżająca odżywka `Granat i aloes





MASKI
______________________________________________________________________________________________


Dobra maska, może naprawdę uratować nasze włosy, przed popełnieniem kosmetycznego samobójstwa. Kondycja naszych włosów poprawia się od środka, ale należy pamiętać by wykonać to poprawnie i tak by zadziałało. 

Jak najlepiej nakładać maskę ?

Ja nakładam maskę raz w tygodniu, na umyte wcześniej włosy, zakładam na nią folię spożywczą lub czepek. Następnie podgrzewam suszarką z ciepłym powietrzem, by produkt lepiej wnikł we włosy. Następnie myje je letnią wodą a ostatnie płukanie robię już wodą chłodną by domknąć łuski włosa. 

Ulubione maski :

1. Kallos , Keratin, Keratynowa maska do włosów z proteinami mleka 
2 . Swarzkopf, Gliss kur, Total repair



STYLIZACJA WŁOSÓW 
________________________________________________________________________________________________


Loki, fale, proste włosy, różne upięcia. Nasze włosy bardzo odczuwają wysoką temperaturę i zdecydowanie źle ją znoszą , dlatego przed tym też trzeba umieć sie obronić. Ja po umyciu włosów spryskuję je jedwabiem i rozczesuję, potem spryskuję włosy płynem termoochronnym który chroni nasze włosy przed wysoką temperaturą , suszę włosy wstępnie ciepłym powietrzem, a suszenie dokańczam już zimnym powiewem suszarki. Moim ulubieńcem jest też suchy szampon, tutaj faworyt z Batiste, kiedy nie mamy czasu by umyć włosy a musimy szybko wyjść , spsikuję nim włosy, wmasowuję produkt palcami, przeczesuję włosy i gotowe ! Włosy od razu wyglądają na świeższe. 
Na zdjęciu poniżej widoczny jest też olejek łopianowy z czerwoną papryką, stosowałam go miesiąc ale niestety nie przyniósł żadnych spektakularnych rezultatów. 



DOMOWE SPOSOBY 
________________________________________________________________________________



Jak powszechnie wiadomo, domowe sposoby, receptury naszych babć są najlepsze na wszystko. A przede wszystkim naturalne i tanie. Dlatego podam wam świetny przepis na domową masko-odżywkę do włosów.

PRZEPIS:

1-2 żółtka
łyżka olejku np rycynowego
łyzka nafty kosmetycznej
łyżka ulubionej maski lub odżywki



To wszystko mieszamy i nakładamy na nie umyte włosy na min, 30 minut , potem zmywamy.
Włosy będą sypkie, lśniącę i optycznie zdrowe, bo po pierwszym użyciu na pewno nie ulegną drastycznej poprawie. 

WCIERKA ZE SKRZYPU : 

1 łyżkę skrzypu , zalewamy szklanką gorącej wody, i przykrywamy spodeczkiem na 10 minut. Poźniej przecedzamy zioła i przelewamy naszą miksurę do buteleczki z atomizerem. Produktu nie trzeba zmywać , nie obciąża naszych włosów ani nie przetłuszcza ich, dlatego śmiało psikamy nim skalp i wmasowujemy w niego produkt. Najlepiej to robić na wieczór przed spaniem. 


Mam nadzieję że wpis wam się spodoba. A może wy macie jakieś cenne rady, czy ulubione produkty do pielęgnacji włosów ? Są tu jakieś włosomaniaczki ?
Czekam na was w komentarzach ;)
Buziaki, Paulina ♥


Komu spodobał się wpis, zapraszam do polubienia 

mojego fanpagu na Facebooku :) Będzie mi bardzo miło. 

16 komentarzy :

  1. Polecam szampony Babydream, Nivea long repair (cała seria niveii jest boska wg mnie ;) ) oraz używanie szamponu pokrzywowego.
    Świeżość skalpu przedłuża woda brzozowa, bądź jantar.Aha, co do masek działających cuda-biovax trufla i orchidea. <3

    U mnie co pewien czas było kilka słów o włosach, teraz o dredach, jednak pielęgnacją interesuję się dalej, także zapraszam. ;)
    http://www.mollymoonlight.eu/

    OdpowiedzUsuń
  2. wypróbuje ten domowy sposób z żółtkami:) włosy masz przecudne <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Skąd ja to znam- problemy z włosami mam odkąd zaczęłam je farbować, ale kończyło się to na tym, że używałam drastycznych środków w postaci nożyczek i połowa włosów (czyt. wszystkie zniszczone) lądowały do kosza.
    Moja droga farbami usiana to:
    -Rozjaśnianie do blondu , niby pasemka ale tak dużo i tak cienkie że w sumie miałam całą głowę blond, bardzo jasny.
    - Po zrobieniu kilka razy odrostów zauważyłam że rozjaśniacz niszczy (wooow odkrycie) i przerzuciłam się na farbę
    -Po tym jak stwierdziłam że blond mi zniszczył włosy pomalowałam na ciemne w kolejności machoniowy brąz, machoń, winna czerwień, wiśnia.
    Zdziwieniem wcale nie było fakt że wszystkie po czasie robiły się rude, więc 3 miesiące temu stwierdziłam że pomaluje na ciemno wszystkie kolor mi wyblaknie do mojego naturalnego i zrobię ombre i jestem właśnie na tym etapie.

    W tym momencie mogę szczerze polecić wcierkę z Jantara- nie pozbyłam się wypadania włosów ale zaczęły się w końcu błyszczeć, szybciej rosnąc i są mocniejsze :)
    Sorki za tak długi komentarz, zapraszam do siebie :)

    http://shannovlife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz bardzo ciekawe posty !
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę w końcu wypróbować te domowe sposoby:)!
    zapraszam:*
    http://mesmerize87.blogspot.de/2015/11/big-navy-coat.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Aktualnie używam tego syossa nadającego objętość, odżywkę z Garniera z awokado również sprawdziłam i jest dla mnie ok. Najbardziej jednak lubię domowe maski i olejowanie. Dziś jak wrócę z pracy to na moje włosy trafi olej lniany ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też uwielbiam "Kallos, Keratin". :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja używam aktualnie szampon i odżywka John Frieda oraz olejek z drzewa herbacianego. Suchych szamponów nie używam bo dostaje po nich łupieżu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe kosmetyki, też używam Kallos :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Maska z Kallosa jest fantastyczna (i bardzo wydajna :))
    Też jej używam <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Notka bardzo mi się przydała! Na pewno skorzytam. Jutro idę zakupić ''Kallos, Keratin'' :)
    Zapraszam, dopiero zaczynam! :*
    http://karospoint.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam identyczny problem z włosami, niestety. Do tego, ja na ich punkcie mam obsesję i nie wyjdę z domu z brudnymi włosami :) Obecnie używam syossa i jest całkiem ok :) Tą maseczkę z naftą kosmetyczną dosyć często używała moja babcia, zapomniałam o niej - fajnie, że mi przypomniałaś, jutro biegam po potrzebne składniki.

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie najlepiej sprawdza się olej kokosowy ♡ ♡ ♡
    Mam podobny typ włosów. Olej kokosowy nie obciąża je, jak na przykład, olej rycynowy.
    Świetny post.
    Zapraszam do mnie: roselillyblog.blogspot.nl

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam Batiste! :-) <3 , Buziaki Kochana

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/2015/11/shein-choies.html

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś po sobie. Będę wdzięczna za każdą opinię i komentarz. ;)