BĄDŹ FIT !

Udostępnij ten post


Dziś chciałabym podzielić się z wami moją opinią porozmawiać co nieco o fitnesie i sportowym stylu życia. Długo zastanawiałam się, czy napisać taki post. Fitnesem, i ćwiczeniami interesuję się już od bardzo dawna, nawet nie pamiętam od kiedy. Teraz przeniosłam się , o poziom wyżej. 




Kiedyś odbywało się to na zasadzie, męczących , niezdrowych ćwiczeń które doprowadziły do dużej utraty wagi, i niekoniecznie fajnego wyglądu. Powiedziałam stop, kilogramów przybyło, forma zaczeła się zatracać, a mnie brakowało tych ćwiczeń i endorfin z nimi związanych. Miesiąc temu stwierdziłam ,że czas spróbować czegoś nowego. Zapisałam się na siłownię. I stwierdzam , że to była jedna z moich lepszych decyzji. Dlaczego , jedna z lepszych ? Drugą decyzją było obranie właściwego kierunku. " Czego tak naprawdę od siebie i swojego wyglądu oczekuję ? " Nie interesowały mnie mordercze treningi dzięki którym znowu straciłabym kilka kilogramów. Tym razem plan wyglądał zupełnie inaczej. Zmieniłam swoje podejście i nastawienie. i zwiększyłam bilans kaloryczny.






JAK WYGLĄDA MÓJ TRENING ?



ROZGRZEWKA 10 MINUT 
 (3 minuty marszu , poźniej 7 minut biegu przy średniej prędkości 8km/h.)

ROLLER
Następnie wykonuje ćwiczenia rozluźniające mieśnie i zwiększające efektywność dalszego treningu)

ĆWICZENIA NA POŚLADKI
Przysiady ze sztangą z obciążeniem 10 kg 
Przysiad sumo z użyciem kettlebell 12 kg.
Wykroki (chodzone) z ketlami 2x4kg
Wymachy nóg do tyłu (leżąc)
Unoszenie bioder , ze stopami opartymi na stepie (czasem z obciążeniem)

ĆWICZENIA NA BRZUCH

Zwykłe brzuszki
Deska

Większość ćwiczeń , wykonuje jednak  z użyciem maszyn , więc cieżko mi tutaj opisać nazwę każdej, bo zauważyłam że niestety nie każda siłownia ma ten sam rodzaj maszyn . 
Fajnym ćwiczeniem na rzeźbienie ciała, jest trening przy użyciu taśm TRX. Bardzo fajnie rozbudowuje i zarysowuję  mieśnie i obejmuje całe ciało .



EFEKTY TO 70 % DIETY I 30 % ĆWICZEŃ ? FAKT !

Dlatego, chcąc osiągnąć rezultaty takie jak fajne , duże pośladki, czy po prostu nabrać trochę kształtów musiałam zmodyfikować swoją dietę i jeść więcej niż dotychczas. Nie oznacza to jednak że przerzuciłam się na sam Mc'Donald . Jem więcej, staram się jeść zdrowo, ale też nie ograniczam się i nie każę za zjedzenie czegoś słodkiego. Taka moja słabość uwielbiam słodycze. 

SIŁOWNIA TYLKO DLA KULTURYSTÓW? MIT !

Zapisując się na siłownię, miałam obawy. Będą tam sami wysportowani faceci, dziewczyny z pięknymi pośladkami, każdy w mega formie, aż wstyd się rozebrać i zacząć ćwiczyć. I tutaj okazało się zupełnie inaczej. Siłownia pełna "normalnych" ludzi. Większość nawet starsza ode mnie, więc nie odstawałam za bardzo, i kilka wejść i czułam się naprawdę swobodnie. Największy problem sprawiło mi opanowanie umiejętności używania wszystkich maszyn.


Jeśli ćwiczycie w domu to ćwiczcie dalej nie ma żadnych przeszkód, ale warto pamiętać, że wszystko co robimy należy robić z głową i rozważnie. Bo uwierzcie mi , naprawdę nie umiejętnymi i zbyt drastycznymi ćwiczeniami można sobie zrobić krzywdę. 












A wy, moi czytelnicy ćwiczycie ? 
Jakie jest wasze podejście to sportu i fitnesu ?
 Chcielibyście więcej postów o takiej tematyce , jeśli tak to
piszcie w komentarzach .

Oczywiście , niezmiennie zapraszam też do
 polubienia mojego fanpage na Facebooku ;)

15 komentarzy :

  1. Ja często ćwiczenia odkładam na potem i to "potem" się trochę przeciąga, tak jak teraz, musze się wreszcie zebrac i zacząć znów ćwiczyć.

    Piękna figura :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ćwiczenia i zdrowy tryb życia to podstawa :) super figura , trzymaj tak dalej kochana ! :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna wysportowana figurka!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. mam zamiar być fit od nowego roku :P


    _______________________
    blog.justynapolska.com
    fashion&makeup

    OdpowiedzUsuń
  5. sama schudłam 15kg i wiem że dieta jest bardzo ważna, same treningi nie wystarczą :)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  6. Siłki nie lubię, za to uwielbiam biegać (trzy razy w tygodniu robię tabatę) i pływać (mogłabym codziennie chodzić na basen, ale wiadomo - brak czasu, więc pływam raz w tygodniu, ale bardzo intensywnie;)
    Masz świetną sylwetkę!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. widzę , że chodzimy na tą samą siłownię :)
    jeśli chodzi o trening to polecam wole obciążenie - nie tylko świetne efekty ale to spojrzenie facetów że podnosisz tyle co oni albo i więcej ;P

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna figurka! Ja uwielbiam siłownię, choć z początku miałam dokładnie takie same obawy jak Ty i długo zwlekałam z rozpoczęciem zajęć. Później pokochałam to do tego stopnia, że właśnie jestem w trakcie kursu na trenera personalnego :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale masz świetną figurę, zazdroszczę! ♥ Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥ buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  10. super że dajesz motywację innym :) figurki można pozazdrościć!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy post, chcę więcej takich. Ja obecnie mam przerwę w sporcie na siłowni ponieważ mam małego synka ale na szczęście nie oznacza to przerwy w aktywności ponieważ spacery i samo noszenie mojego grubaska na rękach sprawia że jestem w formie jak nigdy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Maszyny powinny być tylko dodatkiem na koniec ćwiczeń - i to też nie dużo..warto zapytać ktoregoś z umięsnionyvh panow o pomoc. Oni zazwyczaj wiedzą jak wykonać dobrze ćwiczenie z obciązeniem. Maszyny nie pomogą w uzyskaniu dobrego efektu :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maszyny są u mnie dodatkiem na koniec wszystkich ćwiczeń. Najpierw cardio potem siłowy spokojnie wiem co robię, swoją drogą czemu wszystkie rady są anonimowe mogłabyś / mógłbyś podpisać się chociaż imieniem :)

      Usuń
  13. Czasami człowiekowi brakuje motywacji albo ma inne problemy i przestaje ćwiczyć oraz dbać o siebie

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś po sobie. Będę wdzięczna za każdą opinię i komentarz. ;)