PITBULL. NOWE PORZĄDKI - czy to tylko film dla facetów ? | Recenzja

Udostępnij ten post





Grupa dużych chłopców biegających z pistoletami, to sceny kręcące wyłącznie facetów. Ale czy aby na pewno, takie kino jest zarezerwowane tylko dla męskiej publiczności ? Przekonacie, się czytając dalszą część wpisu. 


Dziś będzie bardziej filmowo. No kin niedawno wszedł nowy film Patryka Vegi . Kontynuacja kręconego kilka lat temu Pitbulla. Przyznaje , bez bicia, jakoś nie zachęcał mnie by go obejrzeć. 
Ale postanowiłam, że zanim pójdę na seans odświeżę sobie serial o tym samym tytule . I przepadłam. 3 sezony pochłonęłam w kilka dni. Mieszanka kryminalnej fabuły i humoru , czasem czarnego a czasem to czysta komedia. Teksty z Pitbulla przechodzą do klasyki. Więc dałam szansę współczesnej wersji i nie zawiodłam się. 

FABUŁA
_____________________________________

Niektórzy twierdzą, że nowy Pitbull nie gryzie tak jak stary. Fakt brakuje, mu trochę tego starego wyrazu , ale tamten był kręcony 11 lat temu, więc czasy się bardzo zmieniły. Fabuła nadal jest oparta na sytuacjach które wydarzyły się naprawdę i są spotykane w policyjnych i przestępczym świecie. 
Film w głównej mierze opowiada o starciu połączonych sił warszawskich komend z Grupą Mokotowską.  Zmiany jakie widzimy , to przedstawienie nie tylko pracy policji, ale także działań światka przestępczego od wewnątrz. 
Film zawiera bardzo dużo humorystycznych scen które rozładowują sceny pełne krwi i napięcia. 

UWAGA SPOJER ! ( podświetl tekst)
Przykładem jest tutaj scena mokotowskiego koksa, który okłada kibica przeciwnej drużyny kijem, ale wali na oślep bo brzydzi się krwi ;)




OBSADA
_________________________________________

Vega , według mnie idealnie dopasował obsadę pod stworzone przez niego rolę. Mimo , że z początku bardzo ubolewałam nad faktem że w filmie zabraknie Despera , ale szybko zmieniłam zdanie. Debiut Piotra Stramowskiego, mogę uznać za jeden z lepszych od ostatnich czasów. "Majami" jest dość charakterystyczną postacią. Typowy męski , twardy facet. (Ps. Zobaczcie jaką metamorfozę , przeszedł na potrzebę filmu ;) )
Fajną, (no może to nieodpowiednie określenie ) rolę dostał Krzysztof Czeczot, w filmie ps. "Zupa" . Młody chłopak , z dobrego domu, szukający wrażen w grupie przestępczej. Ogólnie rzecz biorąc - Zupa miał nierówno pod sufitem.
A na deser , nowa ale nie taka nowa postać goszcząca w Pitbullu - Boguś Linda. Klasyka jeśli chodzi o polskie filmy sensacyjne. Bezwzględny gangster którego przyszłość rodzina przekreśliła jedna sytuacja. 




Jeśli chodzi o rolę kobiecą to zdania są podzielone. Jest Team Dygant i Team Ostaszewska. Dygant mimo tego, że dialogi miała bardzo ubogie, zagrała wszystko mimiką. Nie zrobiła na mnie jednak spektakularnego wrażenia które miałoby wbić mnie w fotel. Więc, jestem w Teamie Maji Ostaszewskiej, która zagrała fenomenalnie, uwodzicielską kobietę która wie czego w życiu chce. 
Jeśli ktoś widział , to wie o jakich scenach mam na myśli - scena z kanapkami, i komarem ;)

Co do starszych postaci , które występowały w serialu czyli Gebels ( Grabowski), Barszczyk ( Kula) i Igor ( Królikowski) , filmie ich rolę były wręcz epizodyczne. Gebelsa było, za mało, a szkoda bo jego postać wykreowana
 w serialu bardzo przypadła mi do gustu. Barszczyk, był. Jak zwyklę trochę ciapowaty, ale teraz pozwolili mu na nieco więcej charakteru. Po tylu latach, chłop mógł się wyżyć w jednej scenie ;) . Królikowski też, zagrał bardzo nieznaczną , rolę, użyczającego telefon do akcji. Bardzo ambitnie.
Ale rozumiem, trzeba było dać pole do popisu nowym twarzom ;)

A najlepszą postacią i tak był Marcin "Strachu" . Koleś tak naszpikowany sterydami, że nie wiedział dosłownie najprostszych rzeczy. Jego teksty , i ogólna prezentacja całej roli była świetna.
Cytat: " Ile to trzeba spierdolić brzoskwiń, żeby zrobić paczkę migdałów "

MUZYKA
______________________________________

A na koniec zostawiłam  coś filmowi, dodało takiej kropki nad i. Świetna muzyka Łukasza Targosza. Już nie mogę się doczekać kiedy wypuszczą cały soundtrack. Bo piosenka puszczona na początkowych i końcowych napisach, od tygodnia nie może mi wyjść z głowy. 



Podsumowując  i jednocześnie odpowiadając na pytanie , czy to film tylko przeznaczony dla męskiej widowni , w żadnym wypadku. Po obejrzeniu wszystkich sezonów serialu i po wyjściu z filmu byłam zachwycona. Sama stwierdziłam , że polatałabym tak sobie z "klamką" . Nie mówię, że nie lubie romansideł, ale ostatnio nie mam ochoty jakoś oglądac wyciskaczy łez. Wolę mocniejsze kino.
Polecam serdecznie ;)

A wy widzieliście już ten film ? Jakie są wasze odczucia ?


6 komentarzy :

  1. mój narzeczony bardzo chce obejrzeć ten film i pewnie niedługo go obejrzymy, skoro jest fajny to się cieszę :) zostaje na dłużej, obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam dobre opinie na temat tego filmu.
    _____________________
    www.justynapolska.com
    Fashion&Beauty Expert

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja byłam wczoraj w kinie i stwierdzam, że jest to jeden z lepszych polskich filmów;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może się wybiorę
    Obserwuję :D
    http://juliaobi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chciałem obejrzec ten film ale niestety sie nie udało;>
    Zapraszam flarri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam wiele dobrego, ale poprzednia część, chociaż była bardzo dobra, zupełnie nie trafiła w moje gusta. Za to ta recenzja, naprawdę mnie kusi. Co prawda będę musiała poczekać aż będzie wersja do obejrzenia na komputerze, niemniej już nie mogę się doczekać!

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś po sobie. Będę wdzięczna za każdą opinię i komentarz. ;)