KOLORY ROKU 2016 | PANTONE 2016 : ROSE QUARTZ & SERENITY

Udostępnij ten post


Każdy z nas ma swój ulubiony kolor, jedni lubią mocne róże, drudzy najlepiej się czują w strażackiej czerwieni, a znowu inna grupa osób stawia na neutralne kolory takie jak biel i czerń. Dziś przychodzę do was z zestawieniem najpopularniejszych kolorów roku 2016. 


 Rok 2015 , był rokiem "MARSALI" przepiękny, głęboki burgundowy odcień, który pokochali wszyscy. W mojej szafie również znalazło sie kilka rzeczy w tym kolorze. Odcień bardzo kobiecy, tajemniczy, pasujący do wielu zestawień. 

W tym roku Pantone stawia głównie na dwa kolory :
  
ROSE QUARTZ i SERENITY.


Rose Quartz ( po ang kwarc różany) , Serenity - spokój.
Można by rzecz typowe kolory, jeśli chodzi rozróznienie płci.  Różowy kolor dla dziewczynki , niebieski dla chłopaka. Mnie kojarzą się z doborem ubranek i dodatków dla noworodków. 
Ale niekoniecznie o tym chciałabym dziś pisać.Różany odcień i taki podobny trochę do Baby Blue, pasują do nadchodzącego sezonu wiosna/lato, kiedy to po okresie zimowej szarości, możemy wejść w nieco żywsze barwy. 


Wg Pantone : "Rose Quartz ma przekonujący , łagodny ton, który przekazuje współczucie i poczucie spokoju. Spokój jest w stanie nieważkości i przestronny, jak na sklepieniu nieba nad nami, przynosząc uczucie wytchnienia i relaksu, nawet w burzliwych czasach."


Pantone które zajmuję się identyfikacją kolorów wydało raport, w którym możemy przeczytać, że :
"projektanci zainspirowali się kontrastem urbanistyki z bujną roślinnością, co doprawadziło do nieoczekiwanych kombinacji kolorystycznych. Kolekcje nawiązują do architektury, podróży oraz nostalgii. Mają reprezentować świat, w którym żyjemy, zarówno ten organiczny, jak i stworzony przez nas. Dizajnerzy chcą zmusić nas do refleksji i wejścia do świata eskapizmu. Znaczącą rolę odegrali również artyści znani z odważnej kreski i palety kolorystycznej - od Matisse'a, Picassa i Franka Stelli do Esther Stewart i Sama Fallsa". Kolory są jednocześńie wibrujące, ale i naturalne, wręcz wyciszające. Nie ma też podziału na płeć, w przyszłym roku będzie "rządził" uniseks!

KOLORY ROKU 2016 wg PANTONE TO :


- Rose Quartz 13-1520
- Lilac Gray 16-3905
- Limpet Shell 13-4810
- Iced Coffee 15-1040
- Buttercup 12-0752
- Fiesta 17-1564
- Green Flash 15-0146
- Peach Echo 16-1548 
- Snorkel Blue 19-4049
- Serenity 15-3919






Rose Quartz i Serenity najlepiej łączą się
z następującymi barwami :




A wam jak podoba się tegoroczne zestawienie kolorów ? Macie swoje ulubione typy i z wiecie z czym je zestawić ? Podzielcie się ze mną tym, zostawiając komentarz ;)
 Zapraszam również do odwiedzenia mojego fanpage ;)


Whisperyourlove


Źródło : pantone.com ; elle.pl

6 komentarzy :

  1. Pastele jak najbardziej, nawet jesli kojarzą sie z niemowlątkami :D. Bardzo dziewczęce kolory.
    http://would-be-vikings.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada sie rewelacyjny "ciuchowy" sezon, przynajmniej dla mnie:) Ze względu na mój typ urody i charakter najlepiej czuję sie właśnie w tych kolorach:)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie zdecydowanie dominuje czerń. Czuję się w niej najlepiej i mam wrażenie, że idealnie pasuje do mojego charakteru. Mam też kilka czerwonych sukienek i koronkową bluzkę - tak na większe wyjścia, żeby nie było, że idę na jakiś pogrzeb czy stypę. Przebijają się też nieliczne odcienie beżu (zawrotne 2 sztuki) i bieli (szaleństwo, aż 3) oraz kilka odcieni szarości.
    Jestem monotematyczna, albo bardziej wypadałoby powiedzieć monokolorowa :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja to się zakochałam w tych barwach!!! Już w parę odcieni się zaopatrzyłam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękne barwy <3

    Kochana czy mogłabyś poklikać w linki w najnowszym poście ?
    Z góry dziękuję <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam pastele, biel i czerń :)

    Zapraszam do obserwacji naszego bloga!:)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś po sobie. Będę wdzięczna za każdą opinię i komentarz. ;)